Javascript is currently disabled. This site requires Javascript to function correctly. Please enable Javascript in your browser!

Pregled clanka

Neke zablude o zdravoj prehrani


U današnje vrijeme mnogima je bitno voditi brigu o zdravlju I prehrani. Zdrava prehrana je postala glavni adut za marketinške trikove, te mnogi proizvođači ciljaju upravo na tu skupinu ljudi, podvaljujući im proizvode pod ‘zdrave’ i ‘niskokalorične’. To su mitovi i zablude jer na proizvodu često naglase ono što vam odgovara, a prešute ono što nije zdravo. Informirajte se i zapamtite ove zablude o zdravoj prehrani jer upravo na njima zlobni proizvođači zarađuju.


Crni kruh je zdraviji od bijelog. Ne!

Ako je za bojanje kruha korišten malč, u stvarnosti smo zapravo kupili kruh od bijelog brašna. Takav kruh sadrži manje vitamina, minerala i balastnih tvari. U pekarni zbog toga morate isključivo tražiti kruh od žitarica.

Suho voće i povrće ne deblja. Ne!

Vrećica od 100g miješanog suhog voća – grožđice, bademi, lješnjaci sadrži 500 do 700 kalorija. Sušeno voće koje kupujemo u supermarketima je sušeno u kombinaciji s puno šećera tako da su to prave kalorijske bombe. Svježe grožđe ima primjerice 60 kalorija, a sušene grožđice 240 kalorija.

nezdravo2_thumb1

Kava s mlijekom nije kalorična. Ne!

Mislite si kako malo mlijeka ne škodi, pa to je samo dobar način da dođete do kalcija? Ali nevjerojatno je to da čim stavite dvije žličice mlijeka u vašu kavu, to postaje okrepljujući obrok od 200 kalorija.

Kupovni čajevi su zdravi! Ne!

Skoro svi proizvođači pri pripravljanju čaja u njega stavljaju šećer i med, a to su strašno kalorični zaslađivači. Jedna boca čaja sadrži oko 200 kalorija što je slično gaziranim sokovima. A vama se baš činilo da je čaj lagan i nekaloričan. To je velika zabluda, držite se vode!

Cornflakes je niskokaloričan. Ne!

Iako ih reklamiraju kao zdrave, različite vrste pahuljica zapravo sadržavaju jednaku količinu šećera kao čokolada, sladoled i neki kolači. Na kutijama često piše da imaju manje od tri posto masnoće, ali ne piše da imaju ogromnu količinu šećera i soli.

nezdravo1_thumb2

Rižini kolači u izvanredan obrok. Ne!

Ovi lagani zalogaji ne debljaju, ali isto tako im fali vlakana i proteina. Stvar je u tom da samo potiču glad i nakon što ste ih pojeli nekoliko, niste ništa profitirali već samo nadodali nekoliko kalorija vašem dnevnom unosu istih. A ne zaboravite da neke vrste rižinih kolačića znaju imati puno sode i šećera.

Avokado deblja! Ne!

Avokado je bogat nezasićenim masnoćama koje su dobre. Osim toga bogat je vitaminima i mineralima te sadrži visok postotak bjelančevina i ulja te je zato dobar izvor energije.

Voćni jogurti su odličan međuobrok. Ne!

Kupovni jogurti su bogati šećerom – u 100 grama voćnog jogurta nalazi se čak šest kockica šećera. Ili napravite svoj jogurt ili smanjite njegov unos.

nezdravo_thumb1

Malo kečapa ne škodi. Ne!

Krumpirići i pizza bi bili ne zamislivi bez kečapa. Možda ste izbacili iz svoje redovne prehrane ove prve namirnice, no i dalje rado na svoj ručak dodate malo kečapa ili majoneze. Možda kečap ne sadrži mast, ali zato u 100 grama ima 11 kockica šećera.

Voće treba guliti prije miksanja u blenderu. Ne!

Naravno, ako se radi o narančama, kiwiju I bananama, koru ćete oguliti, ali jabuke nikako nemojte guliti jer kora sadrži najveću količinu vlakana I vitamina C. Operite, izribajte i obrišite ju te zblendajte zajedno s korom.

rating
  Comments


Asset 1 Asset 2 Asset 3